De vrouw op deze foto is de perfecte weergave van mijn meest ideale klant. Je ziet de stress in haar ogen. De roep om hulp. Ik vind het fijn om mensen zoals zij te helpen. Dat zij gewoon haar werk kan doen (huizen verkopen, ze lijkt mij een makelaar) en ik voor haar datgene waar zij niet goed in is (of waar ze simpelweg geen zin in heeft, vind ik ook goed). Op communicatie gebied dan hè. Laat dat duidelijk zijn :-). Want dat is immers waar ik goed in ben.

Lange tijd wilde ik ontwerpen voor een zo breed mogelijk publiek. Misschien logisch, maar in de praktijk is het dat niet. Het kost je namelijk veel moeite om zichtbaar te zijn bij een hele brede doelgroep. En dat is wat je immers wilt als ondernemer: zichtbaar zijn bij jouw doelgroep. Zodat zij weten dat jij de perfecte oplossing biedt voor hun problemen.

Je doelgroep verkleinen dus. Toch is het mij niet gelukt mij te richten op slechts één ideale doelgroep. Het zijn er drie geworden en daar sta ik ook voor 100% achter:

  • Starters die nog geen huisstijl/website hebben, maar wel een duidelijk plan omtrent hun eigen bedrijf én voldoende budget om een professionele website neer te zetten. Lees hier meer over de pakketten die ik daarvoor voor starters heb samengesteld.
  • Ondernemers die nu enkele jaren bezig zijn en toe zijn aan professionalisering van hun communicatie uitingen (de website of bijvoorbeeld een mooie brochure). Lees hier wat ik voor jou kan betekenen.
  • MKB ondernemers die niet tevreden zijn over hun huidige bureau. En vooral die laatste kom ik nog wel eens tegen. Ze betalen de hoofdprijs, maar de service laat flink te wensen over. Herkenbaar? Lees hier wat ik voor jou kan betekenen.